Kerana dunia bukan milik kita...

Niat yang ikhlas memastikan langkah sentiasa tepat

Matlamat yang jelas memastikan semangat sentiasa kuat

Kerana mati syaratnya bukanlah tua...

Friday, October 21, 2011

1 bangsa 1 negara

Assalamualaikum. hari ni saya nak post pasal iklan yang saya suka sangat tengok kat astro. sebenarnya, dah lama nak post mende ni. tapi, terlupa. afsal la hari ni saya berjiwa patriotik pulak ni. sepatutnya, masa hari merdeka ari tu.

oh ye, saya suka sangat2 lagu ni. lagu ni memang lagu patriotik yang terbaik dan terbest sekali. wah.. bangganya jadi rakyat Malaysia. 

Bapa Transformasi Malaysia, Datuk Seri Mohd Najib Tun Haji Abdul Razak. saya bangga sangat2 jadi rakyat Malaysia apabila tengok iklan kat bawah ni. memang bangga, suka, gerun, kagum dan banyak lah lagi. dia beliau telah memperkenalkan gagasan 1 malaysia sejak 2009 yang bermula dengan 1 Malaysia: Rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan sehinggalah sekarang iaitu 1 Malaysia: Transformasi Berjaya Rakyat Sejahtera!


Semoga negara kita  terus maju, aman dan bangsa yang bersatu dengan semangat 1Malaysia. Perpaduan ini yang akan menjana tranformasi untuk menjadikan Malayasia dan warganya berbudaya minda kelas pertama. Tranformasi , inovasi dan kreativiti berterusan visi kita bersama. 1Malaysia 1Vision 1Nation 1Family! i love malaysia forever!

1 comment: